طراحی و چاپ

طراحی و چاپ انواع ابزار تبلیغاتی

طراحی و چاپ

طراحی و چاپ انواع ابزار تبلیغاتی

macan logo

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

محصولی است که از بسیاری جهات دارای تشابه های قابل توجه با بروشور است. ولی عمده تفاوت آن با بروشور، نه در جنسیت، تعداد صفحات و یا نحوه‌ی ارائه آن، بلکه در چگونگی معرفی موضوع است. کاتالوگ موضوع را بصورت فهرست وار معرفی می کند. به عبارت دیگر، تنها فهرستی- معمولاً مختصر- از موضوع را ارائه می کند، در حالی که همانگونه که پیشتر اشاره شد، بروشور بطور مفصل و دقیق به معرفی موضوع می پردازد. این تفاوت کلیدی می تواند تعیین کننده ی تفاوت کاربرد کاتالوگ نیز باشد.
ارائه ی یک مثال می تواند تفاوت کاربرد بروشور و کاتالوگ را بیشتر مشخص کند. تصور کنید برای خرید تلویزیون به یک فروشگاه لوازم الکترونیک مراجعه کرده اید، فروشنده در ابتدا کاتالوگی در اختیار شما قرار می دهد که مجموعه ای از مدل های گوناگون تلویزیون های تولیدی بصورت فهرست وار و معمولاً به همراه تصویر هر نمونه و مشخصات اولیه از هر مدل (شامل رنگ، ابعاد، وزن، تعداد سیستم های تصویری، قیمت و ...) ارائه شده اند.
کاتالوگ
پس از آنکه شما مدل مورد نظر را انتخاب و آن را خریداری کردید و در مرحله بعدی، این بروشور محصول است که با ارائه ی اطلاعات کامل و دقیق محصولی که خریداری کرده اید شما را در چگونگی استفاده، نگهداری، تعمیر، ضمانت های لازم و ... در یک کلام هر آنچه در ارتباط با آن کالا لازم دارید یاری می کند.
با توجه به این مثال، می توان نتیجه گرفت که جنسیت کاغذ و مقوا در کاتالوگ با توجه به دفعات بیشتر استفاده از آتن - نسبت به بروشور - باید دوام و در نتیجه گراماژ بیشتری داشته باشد.
همچنین کاتالوگ منطقاً و در بیشتر موارد حجم کمتری از لحاظ تعداد صفحات خواهد داشت و امکان معرفی تعداد محصولات یا خدمات و ... در آن محدوده ی گسترده تری را به نسبت بروشور در بر می گیرد.
گذشته از این موارد، کاتالوگ در دیگر نکات مشابهت فراوانی را با بروشور دارا خواهد بود. اصول و چگونگی چیدمان عناصر بصری، اندازه قلم ها، ابعاد و ... در کاتالوگ نیز تا حدود زیادی مانند صفحه آرایی بروشور است، اگر چه باید توجه داشت کاتالوگ در غالب موارد دارای حجم تصاویر افزونتر نسبت به نوشتار موجود در آن است.

کاتالوگ اگر چه از لحاظ ابعاد نیز مشابهت هایی با بروشور دارد ولی استفاده از قطع A4 بیشتر مرسوم است. اندازه ی تصاویر نیز مانند بروشور تابع عوامل سه گانه ای است که در بخش بروشور اشاره شد.
با این تفاوت که معمولاً و با توجه به اهمیت جذاب بودن عکس در کاتالوگ، عکس های مورد استفاده در کاتالوگ رنگی و دارای کیفیت خواهند بود در حالی که در بروشور تصاویر ممکن است بصورت تک رنگ و حتی رسامی ارائه شوند. (کاتالوگ بیشتر برای موارد اقتصادی تولید می شود و با تصویر مخاطب را جلب می کند ولی بروشور اغلب این وظیفه را به نوشتار محول می کند) همچنین چگونگی فرم بندی آن می تواند مانند بروشور دارای حالت های سه گانه ی یاد شده باشد.
نکته دیگر آنکه بدلیل مسائل اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها در سال های اخیر بویژه در ایران، ارائه کاتالوگ هایی با ویژگی های بروشور و بالعکس بسیار متداول شده است و اگر چه این امر مطلقاً توصیه نمی شود ولی در حال حاضر تولید کاتالوگ- بروشور حجمی برابر با تولید کاتالوگ و بروشور دارد.

میلاد فرهانی
۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

لوگو چیست؟

لوگو نمادی است نمایانگر هویت شما. طراحی لوگو مناسب با کسب و کار شما به شرکتتان هویت و اعتبار می‌بخشد.
از اولین اقدامات برندسازی و توسعه کسب وکار می‌توان به طراحی لوگو اشاره کرد.

لوگو وجه تمایز بین شرکت‌هاست. در واقع از لوگو می‌توان به عنوان امضاء و یا اثرانگشت شرکت یاد کرد.

هرچقدر لوگوی طراحی شده شما حرفه‌ای‌، با کیفیت و با مفهوم‌تر باشد، در ذهن مشتری ماندگارتر است.
و با دیدن لوگوی شرکت شما، به یاد محصولات شما می‌افتند.
به همین خاطر، همه شرکت‌های بزرگ خواهان لوگوهای حرفه‌ای هستند.

میلاد فرهانی
۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
کانون آگهی و تبلیغاتی ماکان، با ارائه طرح‌های مناسب و ایده‌آل برای ابزار تبلیغاتی موردنظر شما سعی بر آن دارد تا موجب توسعه کسب و کار شما شود.
خدمات مرتبط با طراحی و چاپ توسط کانون ماکان به شرح زیر می‌باشد.
  • طراحی لوگو
  • کارت ویزیت
  • تراکت
  • کاتالوگ
  • بروشور
  • ست اداری
  • بسته‌بندی
برای اطلاع از جزئیات این خدمات به وب سایت کانون تبلیغاتی ماکان مراجعه کنید.
میلاد فرهانی
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

طراحی و چاپ

طراحی و چاپ ابزار تبلیغاتی اولین گام تبلیغات موفق است.

ابزار تبلیغاتی شامل کارت ویزیت، تراکت، کاتالوگ، بروشور، ست اداری و… می‌شود.
نوع طراحی، ترکیب رنگ، کیفیت گرافیکی و… در تأثیرگذاری تبلیغات روی مشتریان و مخاطبین، از اهمیت زیادی برخوردار است.

میلاد فرهانی
۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۳۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱ نظر