تراکت چیست؟
تراکت نوعی
تبلیغ بصورت آنی است که برای بیان خبر و یا آگاهی دادن یک موضوع در مدت
زمانی مشخص و با بیانی مستقیم و بدون واسطه ، جهت معرفی محصول یا خدمات
موردنظر مورد استفاده قرار می گیرد . یک تراکت حاوی خبری مهم و معمولا
دارای یک جمله تبلیغاتی اثرگذار است که معمولا با بیان تصویری و نوشتاری می
باشند . یک گالری ، موسسه تجاری ، فرهنگی ، و غیره ، پس از انجام
فعالیتهای روزمره و همیشگی، برای تغییر و تحول درروند عملکرد خود اقدام به
چاپ و تکثیر تراکت مینماید تا اعلام کند که شیوه عملکرد و فعالیت آن واحد
در یک مدت زمان معلوم تغییر نموده است . برای مثال خبر از افتتاحیه موسسه
جدید با گرایش به حرفه جدید ، و یا خبر از حراج های فصلی در یک مدت زمان
خاص و معلوم ، یک رویداد و یا فراخوان شرکت در میتینگ ، مسابقه و جشنواره
های هنری و یا هر رویداد دیگری که احتیاج به معرفی و آگاهی از جهش فکری و
روند کاری داشته باشد .
تراکت
ارزانترین شکل تبلیغات است که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار کرده و با
توجه به توزیع مستقیم آن طیف گسترده ای از مخاطبین می توانند از آن
استفاده کنند . طراحی یک تراکت باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را
ترغیب به موضوعات مندرج در خود کند . بعبارت دیگر ارتباط صحیح ، هماهنگی و
پیوستگی بین تصاویر و متون ، درج واضح و شفاف موضوع موردنظر ، مخاطب را در
اولین نگاه ، وادار به پیگیری خبر موجود در تراکت خواهد کرد .
در
صفحه روی تراکت عناوینی چون نام واحد ، معرفی فعالیت های ، امتیازات
(اولین تولید کننده ،تنها موًسسه ،و یا استاندارد وایزو های رایج و غیره)
شرایط مرتبط با اعلام تراکت (به مناسبت روز افتتاح نمایشگاه ویک گالری
وغیره ) زمان، آدرس ،تلفن ، فکس ، ایمیل ، درج می شود و در قسمت پشت صفحه
توضیحاتی در رابطه با موارد ثبت تراکت و شرح تحول در آن ذکر می شود.